Google ve seo

Başlatan snrj, 22 Ara 2014 14:55

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

  1. 3,009

  2. 582

  3. 883


SEO, "arama motoru optimizasyonu" veya "arama motoru optimize edicisi" için kullanılan bir kısaltmadır. Bir SEO ile çalışma kararı, sitenizi geliştirebilecek ve size zaman kazandırabilecek büyük bir karardır, ancak sitenize ve itibarınıza zarar verme riski de vardır. SEO'nun sitenize kazandırabileceği avantajların yanı sıra sorumsuzca hazırlanmış bir SEO'nun verebileceği zararları da araştırdığınızdan emin olun. Pek çok SEO ile diğer ajans ve danışmanlar, web sitesi sahipleri için aşağıdakiler gibi yararlı hizmetler sunmaktadır:

  • Sitenizin içeriğini veya yapısını inceleme
  • Web sitesinin geliştirilmesiyle ilgili teknik önerilerde bulunma. Örneğin, barındırma, yönlendirmeler, hata sayfaları, JavaScript kullanımı
  • İçerik geliştirme
  • Çevrimiçi iş geliştirme kampanyalarının yönetimi
  • Anahtar kelime araması
  • SEO eğitimi
  • Belirli pazarlarda ve bölgelerde uzmanlık.

Google arama sonuçları sayfasında organik arama sonuçlarının yanı sıra genellikle ödemeli reklamların da ("Reklamlar" veya "Sponsorlu" ifadesiyle belirtilir) görüntülendiğini unutmayın. Google ile reklam vermenizin, sitenizin arama sonuçlarımızdaki durumu üzerinde hiçbir etkisi olmaz. Google, siteleri ücret karşılığında arama sonuçlarımıza eklemez veya sitelerin sıralamasını değiştirmez. Organik arama sonuçlarımızda görünmenin herhangi bir maliyeti yoktur. Web Yöneticisi Araçları, resmi Web Yöneticisi Merkezi blog'u ve tartışma forumumuz gibi ücretsiz kaynaklarda sitenizi organik arama için nasıl optimize edebileceğiniz konusunda bol miktarda bilgi bulabilirsiniz.

SEO araştırmanıza başlamadan önce tüketici olarak bilgi sahibi olmanız ve arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamanız çok faydalı olur. Şuradan başlamanızı öneririz:

Bir SEO ile çalışmayı düşünüyorsanız ne kadar çabuk harekete geçerseniz o kadar iyi olur. SEO ile çalışmaya başlamak için en uygun zaman bir siteyi yeniden tasarlamayı veya yeni bir siteyi devreye sokmayı düşündüğünüz zamandır. Bu şekilde SEO'nuz ve siz, daha en başından sitenizin, arama motorlarına uygun bir şekilde tasarlanmasını sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte iyi bir SEO, mevcut bir siteyi de iyileştirmeye yardımcı olabilir.

SEO'ya yöneltebileceğiniz yararlı sorulardan bazılarını aşağıda bulabilirsiniz:

  • Önceki çalışmalarınızdan örnekler gösterebilir ve başarı öykülerinizden bazılarını bizimle paylaşır mısınız?
  • Google Web Yöneticisi Yönergeleri'ne uyuyor musunuz?
  • Organik aramaya ek olarak çevrimiçi pazarlama hizmetleri veya önerisi sunuyor musunuz?
  • Ne kadar zamanda, nasıl sonuçlar bekliyorsunuz? Başarınızı nasıl ölçüyorsunuz?
  • Sektörümüzdeki deneyiminiz nedir?
  • Ülkemizdeki/şehrimizdeki deneyiminiz nedir?
  • Uluslararası siteler hazırlama konusunda deneyiminiz nedir?
  • En önemli SEO teknikleriniz nelerdir?
  • Ne kadar zamandır bu işle ilgileniyorsunuz?
  • Sizinle nasıl iletişim kurabilirim? Sitemizde yaptığınız değişikliklerin tümünü bizimle paylaşıp önerileriniz hakkında nedenleriyle birlikte bize ayrıntılı bilgi verecek misiniz?

SEO'lar, müşterilerine değerli hizmetler sağlayabiliyor olsa da etik kuralları gözetmeyen bazı SEO'lar, agresif pazarlamacılık anlayışları ve arama sonuçlarına haksız yöntemlerle müdahale etme girişimleri yüzünden tüm sektörü şüpheli duruma düşürmektedir. Yönergelerimizi ihlal eden uygulamalar, sitenizin Google'daki görünümü ile ilgili olumsuz düzenleme yapılmasına neden olabilir ve hatta sitenizin dizinimizden kaldırılmasıyla sonuçlanabilir. Aşağıda dikkat etmeniz gereken bazı konular sıralanmıştır:

En yaygın hilelerden biri, aldatıcı yönlendirmeler kullanarak kullanıcıları başka bir siteye yönlendiren "gölge" alan adları oluşturmaktır. Çoğu zaman bu gölge alan adları, bir müşteri adına çalıştığını iddia eden SEO'nun kendisine aittir. Ancak aralarındaki ilişki bozulduğunda SEO alan adını farklı bir siteye, hatta rakibin alan adına yönlendirebilmektedir. Böyle bir durumda müşteri, tamamen SEO'ya ait olan bir rakip sitenin geliştirilmesi için para ödemiş olmaktadır.

Başka bir gayrimeşru uygulama da, müşterinin sitesinde bir yere anahtar kelimelerle yüklü "köprü" sayfalar yerleştirmektir. SEO bu uygulamanın sayfayı daha fazla sorgu için daha alakalı hale getireceğini söylemektedir. Bu, doğası gereği yanlıştır; çünkü tek tek sayfalar çok çeşitli anahtar kelimeler ile nadiren alakalıdır. Bununla birlikte söz konusu hilelerin daha sinsisi, bu köprü sayfaların, genellikle SEO'nun diğer müşterilerine ait gizli bağlantılar da içermesidir. Bu tür köprü sayfalar sitenin bağlantı popülerliğini yavaş yavaş azaltmakta ve siteyi çirkin veya yasa dışı içerik barındıran sitelere de sahip olabilecek SEO'ya ve SEO'nun diğer müşterilerine yönlendirmektedir.

Bir SEO tarafından herhangi bir şekilde aldatıldığınızı düşünüyorsanız, bu durumu raporlayabilirsiniz.

ABD'de, Federal Ticaret Komisyonu (FTC) aldatıcı veya haksız iş uygulamaları hakkındaki şikayetleri işleme koymaktadır. Şikayette bulunmak için http://www.ftc.gov/ adresini ziyaret edin ve "File a Complaint Online"ı (Çevrimiçi Şikayette Bulun) tıklayın, 1-877-FTC-HELP hattını arayın veya şu adrese yazın:

Federal Trade Commission
CRC-240
Washington, D.C. 20580

Şikayetiniz, ABD dışında bulunan bir şirket hakkındaysa lütfen şikayetinizi http://www.econsumer.gov/ adresine gönderin.

  • Size durup dururken e-posta gönderen SEO firmalarına ve Web danışmanlıklarına veya acentelerine karşı tetikte olun.

    Şaşırtıcı, ama bu spam e-postalarını biz de alıyoruz:

    "Sayın google.com,
    Web sitenizi ziyaret ettim ve başlıca arama motorları ile dizinlerin çoğunda bulunmadığınızı fark ettim..."

    "Gece yağ yakma"ya yönelik rejim hapları veya görevinden alınmış yöneticilerden gelen "para aktarımına yardımcı olma talepleri" konusunda gösterdiğiniz şüpheciliğin aynısını arama motorlarına ilişkin istenmeyen e-postalar için de gösterin.

  • Kimse Google'da birinci sıra garantisi veremez.

    Sıralama garantisi veren, Google ile "özel ilişkisi" olduğunu ileri süren veya Google'a "öncelikli gönder" hizmetinin tanıtımını yapan SEO'lara karşı dikkatli olun. Google için öncelikli gönderme yoktur. Aslında bir siteyi Google'a doğrudan göndermenin tek yolu URL Ekle sayfamızı kullanmak veya bir Site Haritası göndermektir. Bunu hiç kimseye herhangi bir ücret ödemek zorunda kalmadan kendiniz de yapabilirsiniz.

  • Gizemli ve amaçlarını açıkça ifade etmeyen şirketlere karşı dikkatli olun.

    Belirsiz olduğunu hissettiğiniz konularda kendilerinden açıklama isteyin. SEO sizin adınıza köprü sayfalar veya "ıskarta" alan adları gibi aldatıcı veya yanıltıcı içerik oluşturursa, siteniz Google dizininden tamamen kaldırılabilir. En nihayetinde, iş verdiğiniz şirketlerin faaliyetlerinden siz sorumlu olursunuz, bu nedenle söz konusu şirketlerin size hangi amaçla "yardımcı olduklarını" tam olarak bilmeniz gerekir. SEO'nun sunucunuza FTP erişimi varsa, sitenizde yapmakta olduğu tüm değişiklikleri açıklayabilmelidir.

  • Asla bir SEO'ya bağlantınız olmamalı.

    "Herkese açık" bağlantıların, bağlantı popülerlik planlarının veya sitenizi binlerce arama motoruna göndermenin gücünden bahseden SEO'lardan uzak durun. Bunlar tipik olarak başlıca arama motorlarının sonuçlarındaki sıralamanızı, en azından sizin pozitif olarak düşündüğünüz şekilde etkilemeyen yararsız uygulamalardır.

  • Bilerek seçim yapın.

    Bir SEO ile çalışıp çalışmayacağınızı düşünürken, sektörle ilgili birkaç araştırma yapmak isteyebilirsiniz. Bunu yapabilmenin bir yolu da elbette Google'dır. Oldukça agresif bir SEO ile ilgili basında çıkan bu makale gibi ders çıkarılacak öyküleri bulup okuyun: http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002002970_nwbizbriefs12.html. Google özel olarak belirli şirketlerle ilgili yorum yapmıyor olsa da, kendini SEO olarak adlandıran ve kabul edilen iş tekniklerinin dışında olduğu kesin olan uygulamalarla çalışan bazı şirketlerle karşılaşmaktadır. Dikkatli olun.

  • Paranın nereye gittiğini bilin.

    Google, arama sonuçlarında asla para karşılığı daha iyi bir sıralama sözü vermese de diğer pek çok arama motoru, tıklama başına ödeme veya sıralamaya dahil edilen sayfa başına ödeme üzerinden sağlanan sonuçları normal web arama sonuçlarıyla birleştirir. Bazı SEO'lar size arama motorlarında üst sıralara yerleştirme sözü verir, ancak sizi arama sonuçları yerine reklam bölümüne yerleştirir. Hatta bazı SEO'lar diğer arama motorlarını "kontrol" ettikleri izlenimi oluşturmak ve kendilerini tercih edilen konumunda göstermek için teklif fiyatlarını gerçek zamanlı olarak değiştirir. Reklamlarımızın açık bir şekilde belirtilmesi ve arama sonuçlarımızdan ayrı tutulması sayesinde bu hile Google'da işe yaramaz. Yine de çalışmayı düşündüğünüz SEO'ya hangi ödemelerin sıralamaya kalıcı olarak eklenmek için, hangilerinin de geçici reklamlara ayrıldığını sormayı ihmal etmeyin.

  • Bir web sitesi sahibinin karşılaşabileceği en yaygın kötüye kullanımlar nelerdir?
  • Başka nelere dikkat etmek gerekir?

    Dolandırıcı bir SEO ile karşı karşıya olduğunuzu hissettiren bazı uyarı işaretleri vardır. Bunların uzun bir liste halinde olması gerekmez, dolayısıyla şüpheleriniz varsa içgüdülerinize güvenin. Şu durumlarda SEO'yla çalışmayı bırakmaya çekinmeyin:

    • gölge alan adlarına sahipse
    • köprü sayfalar üzerine diğer müşterilerine ait bağlantıları koyuyorsa
    • adres çubuğundaki anahtar kelimeleri satmayı teklif ediyorsa
    • gerçek arama sonuçları ile arama sonucu sayfalarında görünen reklamları ayırt etmiyorsa
    • sıralamayı, sadece herhangi bir şekilde zaten bulabileceğiniz anlaşılması güç, uzun anahtar kelime grupları üzerinde garanti ediyorsa
    • birden çok takma ad veya sahte WHOIS bilgilerini kullanıyorsa
    • trafiği "sahte" arama motorlarından, casus yazılım veya kötü amaçlı yazılımlardan alıyorsa
    • Google dizininden kaldırılmış veya Google'da listelenmeyen alan adlarına sahipse

    • Google Arama Nasıl Çalışır?

      Bilgisayarınızın karşısına geçip bir Google araması yaptığınızda, size neredeyse anında tüm web'den sonuçların bir listesi sunulur. Google, sorgunuzla eşleşen web sayfalarını nasıl bulur ve arama sonuçlarının sırasını nasıl belirler?

      En basit şekliyle web'de arama yapmayı, önünüzdeki kalın bir kitabın neyin nerede olduğunu söyleyen olağanüstü bir dizin içermesine benzetebilirsiniz. Siz bir Google araması yaptığınızda, programlarımız size döndüreceğimiz ("sunacağımız") en alakalı arama sonuçlarını belirlemek için dizinimize bakar.

      Kullanıcılarımıza arama sonuçlarını sunarken gerçekleştirilen üç önemli işlem vardır:

      Tarama

      Tarama, Googlebot'un Google dizinine eklenecek yeni ve güncel sayfaları bulmasını sağlayan işlemdir.

      Web'deki milyarlarca sayfayı bulup getirmek (veya "taramak") için muazzam sayıda bilgisayardan yararlanırız. Getirme işlemini yapan programın adı Googlebot'tur (robot, bot veya örümcek olarak da bilinir). Googlebot, algoritmaya dayalı bir işlem kullanır: Hangi sitelerin ne sıklıkta taranacağı ve her siteden kaç sayfa alınacağı bilgisayar programları tarafından belirlenir.

      Google'ın tarama işlemi, önceki tarama işlemlerinde oluşturulan web sayfası URL'lerinin listesiyle başlar ve web yöneticileri tarafından sağlanan Site Haritası verileriyle artarak devam eder. Googlebot, bu web sitelerini ziyaret ettiğinde her sayfadaki bağlantıları tespit eder ve bunları taranacak sayfalar listesine ekler. Yeni siteler, mevcut sitelerdeki değişiklikler ve geçersiz bağlantılar belirlenir ve Google dizinini güncellemek için kullanılır.

      Google, herhangi bir siteyi ücret karşılığında daha sık taramaz ve arama işimizi gelir getiren AdWords hizmetimizden ayrı tutarız.

      Dizin oluşturma

      Googlebot, gördüğü kelimelerin tümünü ve bu kelimelerin sayfalardaki konumlarını içeren geniş bir dizin oluşturabilmek için taradığı sayfaların her birini işler. Ayrıca, Başlık etiketleri ve ALT özellikleri gibi önemli içerik etiketlerinde ve özelliklerde bulunan bilgileri işleriz. Googlebot içerik türlerinin tümünü olmasa da pek çoğunu işleyebilir. Örneğin, bazı zengin medya dosyalarının veya dinamik sayfaların içeriğini işleyemeyiz.

      Sonuçları sunma

      Kullanıcı bir sorgu girdiği zaman, makinelerimiz, dizinde eşleşen sayfa olup olmadığını anlamak için arama yapar ve kullanıcıyla en alakalı olduğunu düşündüğümüz sonuçları döndürür. Alaka düzeyi 200'den fazla unsurla belirlenir ve bunlardan biri de istenen sayfa için oluşturulan PageRank'tir. PageRank, bir sayfanın, diğer sayfalardan gelen bağlantılar temel alınarak belirlenen önem derecesinin ölçüsüdür. Daha basit açıklamak gerekirse, diğer sitelerden sitenizdeki bir sayfaya götüren bağlantıların tümü sitenizin PageRank değerini artırır. Tüm bağlantılar birbirine eşit değildir: Google, spam bağlantılarını ve arama sonuçlarını olumsuz yönde etkileyen diğer uygulamaları tespit ederek kullanıcılara daha iyi bir deneyim yaşatmak için yoğun çaba harcamaktadır. En iyi bağlantı türleri, içeriğinizin kalitesine dayalı olarak verilen bağlantılardır.

      Sitenizin arama sonuçları sayfalarında iyi bir sıralama elde etmesi için Google'ın sitenizi doğru bir şekilde tarayıp dizine ekleyebilmesi çok önemlidir. Web Yöneticisi Yönergelerimiz, sık karşılaşılan bazı hatalara düşmeden sitenizin sıralamasını yükseltmenize yardımcı olabilecek bazı en iyi uygulamaları içermektedir.

      Google'ın Bunu mu demek istediniz? ve Google Otomatik Tamamlama özellikleri; alakalı terimleri, sık yapılan yazım hatalarını ve popüler sorguları göstererek kullanıcılara yardımcı olmak amacıyla tasarlanmıştır. google.com arama sonuçlarımız gibi, bu özelliklerle kullanılan anahtar kelimeler de otomatik olarak web tarayıcılarımız ve arama algoritmalarımız tarafından oluşturulur. Bu tahminleri yalnızca kullanıcının zaman kazanabileceğini düşündüğümüzde görüntüleriz. Bir site, bir anahtar kelime ile ilgili iyi bir sıralama elde ederse bunun nedeni site içeriğinin, kullanıcının sorgusuyla daha alakalı olduğunu algoritma kullanarak belirlemiş olmamızdır.


      Google webmaster tools dan alıntıdır

*

  1. 277

  2. 41

  3. 17
Bu güzel makalenden ötürü teşekkürler üstad . Benim bildiğim en iyi seo işi bol özgün konudur . Hep bunu uygularım . Farklı olmak en iyisidir açıklan konularda diğer rakipleri iyi araştırın onlarda olmayan ziyaretçilerin sizi tercih edebileceği şeyler seçin örneğin ben Türkçe ses bölümünü açtım bedava indirtme yapıyorum veya filmlerin konularını özgün olarak ben yazıyorum , çeşitli makaleler hazırlıyorum ( eğitim makaleleri ) benimde  tavsiyelerim bunlar .